Każdy przedsiębiorca powinien posiadać konto dla firm, przez które będą przechodziły wszystkie firmowe finanse. Firmy, które dopiero stoją przed wyborem konkretnej oferty, powinny dobrze przeanalizować to, co oferują pod tym względem poszczególne banki. Wybór kont firmowych jest bowiem naprawdę spory i przy podejmowaniu decyzji należy wziąć pod uwagę kilka istotnych kwestii, mających wpływ na wygodę korzystania z konta.
Do czego służy konto dla firm
Posiadanie konta firmowego to obowiązek każdej firmy, poza jednoosobową działalnością gospodarczą. Osoby samozatrudnione nie muszą zakładać konta firmowego, jednak wiele z nich to robi, gdyż jest to spora wygoda i możliwość oddzielenia finansów firmowych od prywatnych.
W poszukiwaniu dobrego konta firmowego warto brać pod uwagę wiele kwestii – koszty prowadzenia samego rachunku, a także znajdujących się na nim subkont, dostępność produktów kredytowych, opłaty związane z poszczególnymi operacjami, a także, czy wybrane konto ma dostęp do różnych usług dodatkowych, jak na przykład do e-księgowości.
Konto firmowe online
Przedsiębiorcy, którzy chcą otworzyć konto firmowe przez Internet, bez problemu mogą zrobić to z poziomu bankowości internetowej, a także dedykowanych aplikacji mobilnych. Posiadanie konta firmowego online to rozwiązanie, które pod każdym względem jest korzystne.
Dzięki temu można mieć łatwy dostęp do informacji finansowych, stanu środków, bez problemu można również wnioskować o wszelkie dodatkowe produkty, jak kardy debetowe czy różnego rodzaju kredyty. Bankowość online dla firm nieustannie się rozwija, stale pojawiają się w niej nowe usługi, przydatne dla przedsiębiorców.
Co więcej, wśród kont firmowych można zauważyć coraz większą specjalizację i dopasowanie do różnych potrzeb. Coś odpowiedniego dla siebie znajdą właściciele jednoosobowych działalności, niewielkich firm, dużych przedsiębiorstw i korporacji.
Ranking kont firmowych
Oferta kont firmowych nieustannie się zmienia, a banki – idąc z duchem czasu i starając się wypracować przewagę konkurencyjną – stale oferują coraz więcej rozwiązań w ramach jednego konta firmowego.
Przedsiębiorcy zdecydowanie mają z czego wybierać, ważne jednak, by już na starcie wybrać dobrze. Dzięki temu konto firmowe będzie spełniało wszystkie potrzeby i oczekiwania z nim związane, a co za tym idzie, nie będzie trzeba po pewnym czasie szukać nowego konta dla firmy.
Dobrym rozwiązaniem dla firm, które są na etapie poszukiwań odpowiedniego konta, może być ranking kont firmowych. Najlepiej taki, który jest uaktualniany na bieżąco i stale pojawia się w nim nowa oferta z banków.
Ranking kont firmowych pozwala w jednym miejscu zapoznać się z kilkoma lub kilkunastoma produktami z uwzględnieniem wszelkich parametrów, opłat oraz udogodnień, na jakie można liczyć, będąc posiadaczem konkretnego konta.
Najlepsze konto dla firm
Na pytanie, jakie powinno być najlepsze konto firmowe, wielu przedsiębiorców zapewne odpowie, że najtańsze. Tymczasem w rzeczywistości koszty prowadzenia konta – choć oczywiście dosyć istotne – nie powinny być głównym kryterium podczas podejmowania decyzji.
Zobacz też: Najlepsze konta firmowe.
Warto zwrócić uwagę także na kilka innych kwestii. Jedną z nich jest to, czy bank posiada realne oddziały, czy wszystko odbywa się w bankowości elektronicznej. Niektórzy przedsiębiorcy, szczególnie ci, którzy obracają na co dzień dużą ilością gotówki, wolą mieć dostęp do oddziału banku znajdującego się w pobliżu.
Dobrze jest również sprawdzić, jak wygląda z poziomu konta dostęp do elastycznych kredytów oraz linii kredytowych, które bywają przydatne podczas prowadzenia działalności.
Jeśli chodzi o koszty związane z prowadzeniem konta, sprawdźmy natomiast, jakie są miesięczne opłaty za prowadzenie konta, za przelewy, szczególnie międzynarodowe, a także inne dodatkowe koszty, których często nie ma w ofertach reklamowych, ale pojawiają się już w umowach.
Im więcej czasu poświęcimy na znalezienie odpowiedniej oferty, tym większą możemy mieć pewność, że znajdziemy najlepsze konto dla firm, w stu procentach dopasowane do naszych indywidualnych potrzeb i specyfiki prowadzonej działalności.