Wdrożenie bramki płatności to kluczowy krok dla firm, które chcą zaoferować swoim klientom wygodne i bezpieczne metody płatności online. Koszt wdrożenia bramki płatności zależy od wielu czynników: od kosztów u operatora e-płatności, aż po poziom złożoności integracji. Na co warto się przygotować przy planowaniu budżetu?
Zanim rozpoczniesz przygotowania do procesu weryfikacji i integracji z nowym operatorem e-płatności, wybierz tego, który najlepiej odpowiada na potrzeby Twojego biznesu. Na rynku funkcjonuje wielu dostawców, których oferta z pozoru może wydać się podobna. Zapoznaj się ze wszystkimi aspektami, jakie oferuje dany operator płatności online, nie tylko z cennikiem opłat i prowizji.
Pomyśl o teraźniejszości i przyszłości swojego sklepu. Planujesz aplikację mobilną? Przydadzą Ci się mobilne biblioteki SDK to taniego wdrożenia bramki bezpośrednio w apce. Posiadasz sklep oparty na silniku Open Source, SaaS lub autorskim rozwiązaniu? Sprawdź, czy operator oferuje aktualne wtyczki wspierające Twój moduł sklepowy lub przejrzystą dokumentację API.
Zwróć uwagę na wachlarz metod płatności, zwłaszcza przez pryzmat branży, w której działasz. Czy w bramce dostępne są – oprócz sztandarowych Pay-By-Linków czy BLIKA) – też zróżnicowane metody, jak np. Visa Mobile, oferta płatności BNPL (płatności odroczone) lub ratalnych? Czy operator płatności stale poszerza ich wybór? Jeśli decyzja o tym, JAKI OPERATOR będzie Twoim partnerem w płatnościach online, już za Tobą – pora zaplanować budżet wdrożenia.
Opłaty aktywacyjne i prowizja
Większość operatorów e-płatności pobiera na start nie tylko tzw. opłatę aktywacyjną, która służy jednocześnie do weryfikacji konta (np. w Tpay to 49 PLN), ale także opłaty za samo założenie konta w systemie; płatny bywa też dodatkowo proces weryfikacji. Aby uniknąć rozczarowań, warto zapoznać się ze wszystkimi możliwymi kosztami jeszcze przed nawiązaniem współpracy.
Z reguły operatorzy bramek płatniczych (tak jak Tpay) nie pobierają opłat abonamentowych (inaczej subskrypcyjnych) za sam fakt posiadania konta. Stawki prowizyjne, na których najczęściej opiera się współpraca, mogą się różnić w zależności od metody płatności (np. prowizja za transakcję BLIKIEM może być inna niż za przelew online).
Cena wdrożenia
Koszt wdrożenia bramki płatności to także czas i zasoby ludzkie, które trzeba poświęcić na przeprowadzenie tego procesu. W zależności od skomplikowania integracji, może być konieczne zaangażowanie specjalistów IT, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Warto uwzględnić te czynniki w budżecie i dokładnie zaplanować harmonogram wdrożenia.
W zależności od rodzaju platformy e-commerce, na jakiej opiera się Twój sklep, koszty integracji bramki płatności ze sklepem mogą kształtować się różnie:
- gotowe moduły sklepowe (np. Prestashop) to koszt 100-400 zł
- rozwiązanie autorskie – koszt min. 3 000 zł.Warto mieć na uwadze wspomnianą wyżej konieczność współpracy z programistą. Usługi te są zazwyczaj rozliczane w formie roboczogodzin, a stawka jakiej możesz się spodziewać to od 150 do 500 zł za godzinę.PodsumowaniePodczas wyboru bramki płatności warto zwrócić uwagę nie tylko na koszty, ale także na jakość obsługi klienta, szybkość przetwarzania transakcji oraz poziom zabezpieczeń. Wszystkie te czynniki mają bezpośredni wpływ na satysfakcję klientów i mogą wpłynąć na sukces Twojego biznesu.Istotna jest też forma udzielanego przez operatora płatności wsparcia: zarówno dla Twojego sklepu, jak i dla Twoich klientów. Na przykładzie Tpay: dostępność “żywego człowieka”, który zna system od podszewki i z reguły rozwiąże problem już podczas pierwszej rozmowy – to ogromna wartość BOK, doceniana przez właścicieli e-commerce i płatników. Niektórzy operatorzy decydują się tylko komunikację pisemną lub przez chatbota – warto to wcześniej sprawdzić.Ostatecznie, koszt wdrożenia bramki płatności warto postrzegać jako inwestycję, która przyniesie korzyści w postaci zwiększonej sprzedaży i zadowolenia klientów. Dlatego warto poświęcić czas na dokładne zaplanowanie tego procesu i wybór najlepszego rozwiązania dla swojej firmy.