Jak terminale płatnicze ułatwiają obsługę klienta?

Na przestrzeni lat zmienia się podejście klientów do zakupów i zawierania transakcji. Konsumenci zwracają uwagę na jakość obsługi i to jak szybko przebiega proces zakupowy. Wśród najczęstszych trendów można zaobserwować wzrost liczby transakcji bezgotówkowych. Na ich realizację pozwalają terminale płatnicze.

Jak terminale płatnicze ułatwiają obsługę klienta
Terminale płatnicze

Już samo to, że firma przyjmuje płatności bezgotówkowe, spotyka się z uznaniem kupujących. W przeprowadzonym niedawno przez PolCard from Fiserv badaniu okazało się, że zaledwie 18% osób nie korzysta z transakcji bezgotówkowych w ogóle lub dokonuje ich  rzadko.

Sprawniejsza obsługa klienta

Transakcje bezgotówkowe znacząco skracają czas obsługi klienta. Brak konieczności obsługi  gotówki przez klienta i kasjera to ogromna oszczędność czasu. Ma to szczególne znaczenie w przypadku sklepów, gdzie kolejki mogą się wydłużać. Terminale płatnicze można w prosty sposób zintegrować z kasą lub systemem kasowym, dzięki czemu informacje o kwocie transakcji są automatycznie przekazywane do terminala. Sprzedawca nie musi ręcznie wprowadzać kwoty, co ogranicza ryzyko błędu.

Dostęp do nowych usług

Konsumenci cenią sobie elastyczność i innowacyjne rozwiązania, a terminal płatniczy nie jest już tylko urządzeniem służącym do obsługi płatności bezgotówkowych. Jego obecność w firmie pozwala poszerzyć ofertę firmy o kolejne usługi dodatkowe. We wspomnianym już wcześniej raporcie respondenci deklarowali, że doceniają takie rozwiązania jak możliwość płatności kartą podarunkową, bonem towarowym, wypłatę gotówki. Ponadto dostępne są inne opcje, jak np. doładowanie telefonu. Usługi tego typu dostępne na terminalu pozwalają przedsiębiorcy zarobić dodatkową prowizję od każdej tego typu transakcji

Nowe źródło reklamy

Jeżeli firma ma ofertę specjalną lub promocję na określoną grupę produktów, to chce, by klienci się o niej dowiedzieli. Nie zawsze kasjer będzie miał czas, by poinformować kupujących albo nie spojrzą oni do gazetki reklamowej. Z tego względu ciekawą usługą jest reklama na terminalu. Dzięki której  na wydruku z urządzenia albo na jego ekranie pojawi się wybrany komunikat marketingowy, który może dotyczyć właśnie najnowszej oferty. To daje większą gwarancję, że reklama zostanie zauważona.

Terminal płatniczy niezbędny w coraz większej liczbie firm

Na podstawie powyższych informacji widać, że terminal płatniczy znacząco wpływa na szybkość i jakość obsługi klienta. Są miejsca, w których transakcje bezgotówkowe znacząco dominują, a tym samym terminale są w nich właściwie obowiązkowe. Zaliczyć tutaj można supermarkety, apteki, stacje paliw i drogerie. Jednak coraz częściej poszukuje się ich również w takich punktach usługowych jak salony fryzjerskie.

Czy za terminal trzeba płacić?

Jeżeli przedsiębiorca do tej pory nie miał w firmie terminala płatniczego, to  może przystąpić do Programu Polska Bezgotówkowa. Wtedy za jedno urządzenie przez rok nie będzie ponosić opłat aż do momentu, kiedy obrót roczny z terminala nie przekroczy kwoty 100 tys. zł. W ramach Programu więcej urządzeń mogą mieć akceptanci z sektora transportu osobowego, którzy mogą dostać nawet 20 terminali płatniczych.

Podsumowanie

W każdej branży panuje duża konkurencyjność, a firmy muszą dbać o to, by podążać za trendami, optymalizować pracę i podnosić jakość obsługi klienta. Terminale płatnicze pomogą osiągnąć cele biznesowe w każdym z tych obszarów.

5/5 - (1 vote)

Dodaj komentarz