Czym Nie jest Strategia Marketingowa

Strategia marketingowa jest często uważana przez niektórych menedżerów za stratę energii. Kiedy firma rozpoczyna działalność, musi znać swój rynek, swoich klientów i potrzeby, które zamierza zaspokoić. Istotne jest, aby badać swoich konkurentów i produkty, które oferują.

Czym Nie jest Strategia Marketingowa

7 błędnych przekonań na temat strategii marketingowej.

Często zaniedbywana, strategia marketingowa musi być starannie opracowana. Wciąż jednak istnieje wiele stereotypów na ten temat. Czym one są?

Strategia marketingowa to strata czasu

Niektórzy przedsiębiorcy uważają, że strategia marketingowa jest kosztowna i bezużyteczna, a przede wszystkim, że jest ona nieustannie kwestionowana przez okoliczności i zmiany na rynku, który jest w ciągłym uścisku różnych wydarzeń krajowych i międzynarodowych.

Ta strategia, napędzana strachem lub z góry przyjętymi ideami, jest daleka od trafności. Marketing określi cel i pozycjonowanie Twoich artykułów. Konieczne jest zatem opracowanie strategii marketingowej opartej na wnikliwej analizie i diagnozie.

Czytaj też: Marketing produktów bankowych.

Strategia jednokierunkowa

Definiowanie marki pod kątem emocjonalnym niekoniecznie jest rozwiązaniem, ponieważ konsument będzie szukał wiarygodnej i atrakcyjnej marki produktu. Jeśli za wszelką cenę będziesz starał się uczynić go przyjaznym, ryzykujesz, że nadasz mu niespójny wizerunek, co może mieć negatywny wpływ na Twoją sprzedaż.

Musisz dokładnie zbadać swoją grupę docelową i jej potrzeby, które często są związane z wieloma kryteriami, takimi jak zaspokojenie konkretnej potrzeby, stosując odpowiednie techniki skutecznego marketingu.

Czasami w określonym czasie w roku, jak w przypadku zakupów na czas powrotu do szkoły, które są następnie rozłożone na cały rok z mniejszym zagęszczeniem.

Wyobrażenie, że nie ma konkurencji

Wielu przedsiębiorców wierzy, że ich produkt jest unikalny i dlatego nie ma konkurencji. Jest to trzecie błędne przekonanie, które należy odrzucić. Nawet jeśli jest to bardzo oryginalny przedmiot, pośrednia konkurencja nadal istnieje i ważne jest, aby wziąć to pod uwagę, aby pozycjonować się na rynku.

Opracuj ankietę na portalach społecznościowych, aby poznać potencjał swojego produktu.

Trudność polega na pytaniach, ponieważ mogą one być źle zadane, a uzyskany wynik będzie zatem nieprecyzyjny i wprowadzający w błąd, ale także na rozbieżności między odpowiedziami a działaniami konsumentów, którzy są ograniczeni innymi czynnikami, takimi jak na przykład ich budżet.

Jeśli naprawdę chcesz przeanalizować potencjał sprzedawanych produktów, zwróć się do wyspecjalizowanej agencji, która posiada know-how w zakresie kwestionariuszy i zapewnia analizę opartą na wszystkich kryteriach związanych z ewolucją rynków. Dadzą Ci wiarygodne wyniki.

Brak sondowania swojego rynku

Wielu menedżerów nie przeprowadza żadnych badań rynku, uważając je za bezużyteczny i żmudny krok. Wręcz przeciwnie, badania te są niezbędne, gdyż pomogą określić target i typ konsumenta zainteresowanego Twoimi produktami.

Największym ryzykiem jest podążanie za bazą klientów, która nie istnieje, a w rezultacie brak jakiejkolwiek sprzedaży. Mój produkt jest fantastyczny, ale ma ograniczoną grupę docelową. Ilu przedsiębiorców rozczarowało się z powodu swojej amatorszczyzny.

Myślenie, że kampania Google Adwords jest wystarczającą strategią marketingową

Idea ta jest szeroko rozpowszechniona w świecie zawodowym. Należy go niezwłocznie wyrzucić. 70% internautów nie patrzy na płatne reklamy widoczne w sieci, bo wie, że jest to ukryta reklama. Kampania ta nie jest więc wystarczającą strategią marketingową, a jeśli ją wypróbujesz, wyniki sprzedaży będą rozczarowujące.

Zaniedbywanie znaczenia bloga

Niektóre strony blogowe są bardzo rozbudowane. Mają dużo wizualizacji i prezentują produkty, ale nie mają bloga. Ponownie, jest to błąd, jak prawie 80% konsumentów wolą uzyskać informacje, czytając wpis na blogu, a nie patrząc na reklamę.

Założenie bloga i jego regularne aktualizowanie jest więc rozwiązaniem, które zwiększy przepływ Twojej strony.

Czytaj też: Osobisty wizerunek w biznesie.

5/5 - (1 vote)

Dodaj komentarz

Kilka słów o blogu

Nasz serwis ułatwi Ci wybór produktu bankowego, odpowiadającego Twoim potrzebom. Służymy pomocą, bez względu na to, czy szukasz swojego pierwszego konta osobistego, lokaty, czy pożyczki. Jeśli masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z nami.

Firma

Digital Promotion
ul. Hoża 29
00-521 Warszawa
kontakt@ekspert-bankowy.pl

+48 576 759 492

Polityka prywatności